Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
Autumn 2024-51261 ( Start date 26 Aug 2024, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Introduction of individual assignment earlier in the course.
Expressing several times and in several different ways that the purpose of the course is. Express the pedagogial approach that is behind the project in the course as some seem not to understand this. Also express that the course prepares students for professional life where things are not always explicit and well defined.
Be more clear about expectations on seminar preparations (feedback from teachers is not supposed to be on individual but this can be clarified).
Deploy peer review among students in order to further increase their learning and gaining a capability to assess their own and others performance.
We will investigate how to deal with the possibility that students can use generative AI in their assignments.
Kursansvarig
Sofia RitzénExaminator
Sofia RitzénStudenter
26Resultat på kurs
Totalt antal
23
A
4
B
13
C
6
D
0
E
0
FX
0
F
0
2023
Kursanalys ej publicerad
2022
Kursanalys ej publicerad
2021
Autumn 2021-1 ( Start date 30/08/2021, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Sofia RitzénExaminator
Sofia RitzénStudenter
27Kurs-PM
Kurs-PM MF2087 HT 2021-51177Obligatorisk inom program
TIPDMKursanalys
Kursanalys MF2087: 2022-03-15Förändringar som har införts till den här kursomgången
Clarification of project purpose.Examinationsgrad
92.6%