AD1KU2 Ämneskomplettering för arkitekter II 7,5 hp
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Kursens innehåll utformas tillsammans med kursansvarig lärare för att på bästa sätt möta de behov av komplettering som den enskilda studenten behöver.
Individuellauppgifter såväl som grupparbete ingår.
Lärandemål
Syftet med kursen är att ge studenterna ytterligare möjlighet att komplettera tidigare utbildning och erfarenhet med sådana för arkitekter specifika kunskaper och färdigheter som behövs för att i Sverige kunna utöva det yrke som den utländska utbildningen har förberett dem för.
Efter fullgjord kurs ska studenten kunna:
- redogöra för det egna arbetet med att övervinna redan identifierade utmaningar i form av kunskaper, färdigheter och/eller förhållningssätt som kan vara hinder för studenten att fåarbete inom den egna professionen i Sverige, samt vid behov utforma nya strategier för att arbeta vidare med utmaningarna
- pålämpligtsättredogöraför denyakunskaper,färdigheteroch/ellerförhållningssättsomstudententagit till sig inom ramen förkursen.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Kurslitteratur meddelas inför kursstart .
Rekommenderad referenslitteratur och e-resurser anges i kurs-PM eller påliknande sätt.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- LEXA - Löpande examination, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
LEXA - Löpande examination, 7, 5, betygsskala: P, F
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.