AF2020 Research Methodology in Infrastructure Engineering 3,0 hp
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
The course will involve lectures and a project task involving:
- Design of research papers
- Preparation of papers for international scientific journals
- Submission of papers on line
- Reviewing of papers
- Oral presentations
Lärandemål
The aim of the course is to provide necessary tools for students to conduct research in the area of infrastructure engineering and to present their results. The course deals with research processes including information retrieval, discussion and evaluation of results, how to write reports as well as oral presentation techniques. After finishing the course, the students shall be able to design a research project, choose appropriate research methodology and conduct a literature review. The students should also be able to write a paper in the format which is required by international scientific journals, and know how to submit an article to an international journal on line. Furthermore, students should be able to make oral presentations and critically evaluate research papers.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
180 credits academic studies in Engineering, Science, Economics or Planning and documented proficiency in English B or equivalent (TOEFL, IELTS e g).
AK2030- Vetenskapsteori och vetenskaplig metodi (naturvetenskap) or equivalent
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Attendance at lectures and exercises, and passed project task (3 ECTS credits)
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.