Miljöstrategisk analys ligger i skärningen mellan miljöfrågor, teknikutveckling och samhällsförändringar. Kursen tar upp aktuell forskning inom detta område. Den exakta utformningen görs i samråd mellan kursansvarig, examinator och studenterna.
F1N5007 Miljöstrategiska seminarier 4,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2020
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan F1N5007 (HT 2009–)Information för forskarstuderande om när kursen ges
Kontakta: Göran Finnveden, goran.finnveden@infra.kth.se
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Att ge studenter kunskap om metoder och resultat från aktuell forskning inom miljöstrategisk analys. Vidare att ge studenterna förmåga att skriftligt och muntligt presentera och diskutera vetenskapliga resultat.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Samma som för att bli antagane som doktoran i miljöstrategsik analys eller motsvarande ämne.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Aktuell miljöstrategisk forskningslitteratur. Bestäms i samband med kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Aktivt deltagande i seminarierna, tagit till sig litteratur till samtliga seminarier, presenterat ett skriftligt papper och opponerat på ett.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.