LH228V Kollaborativt nätbaserat lärande 3,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2024
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Kollaborativt lärande, digital kompetens, community of inquiry, flexibelt lärande, öppen utbildning, design av nätbaserad utbildning.
Lärandemål
Det övergripande syftet med kursen är att utforska nätbaserat lärande genom samarbeta med andra.
Efter avslutad kurs ska du:
• kunna beskriva och analysera aktuella ämnen inom nätbaserat lärande.
• tillsammans med kollegor kunna identifiera möjligheter och begränsningar med nätbaserat lärande.
• kunna reflektera över nätbaserat lärande i förhållande till din egen praktik.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
LH231V/LH201V eller motsvarande högskolepedagogisk grundkurs om 7,5 hp
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Dator med internetuppkoppling.
Kurslitteratur
Består av open access material såsom tidskriftsartiklar, digitala läroböcker och videor som görs tillgängliga via kurshemsidan.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
INL1 – Inlämningsuppgift, 3 hp. Betygsskala: P/F.
För att bli godkänd på kursen krävs aktivt deltagande i grupparbetet för alla kursens områden. Du skall också regelbundet skriftligen reflektera över kursinnehållet.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.