Hoppa till huvudinnehållet

LH228V Kollaborativt nätbaserat lärande 3,0 hp

Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Rubriker med innehåll från kursplan LH228V (VT 2019–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

Kollaborativt lärande, digital kompetens, community of inquiry, flexibelt lärande, öppen utbildning, design av nätbaserad utbildning.

Lärandemål

Det övergripande syftet med kursen är att utforska nätbaserat lärande genom samarbeta med andra.

Efter avslutad kurs ska du:

• kunna beskriva och analysera aktuella ämnen inom nätbaserat lärande.

• tillsammans med kollegor kunna identifiera möjligheter och begränsningar med nätbaserat lärande.

• kunna reflektera över nätbaserat lärande i förhållande till din egen praktik.

Kurslitteratur och förberedelser

Särskild behörighet

LH231V/LH201V eller motsvarande högskolepedagogisk grundkurs om 7,5 hp

Rekommenderade förkunskaper

Ingen information tillagd

Utrustning

Dator med internetuppkoppling.

Kurslitteratur

Består av open access material såsom tidskriftsartiklar, digitala läroböcker och videor som görs tillgängliga via kurshemsidan.

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

P, F

Examination

  • INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

INL1 – Inlämningsuppgift, 3 hp. Betygsskala: P/F.

För att bli godkänd på kursen krävs aktivt deltagande i grupparbetet för alla kursens områden. Du skall också regelbundet skriftligen reflektera över kursinnehållet.

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Teknik och lärande

Utbildningsnivå

Avancerad nivå

Påbyggnad

Ingen information tillagd

Kontaktperson

Margareta Bergman, margberg@kth.se