Kursen består av genomförandet av ett projekt i den egna ämneskontexten med tillhörande dokumentation och presentation. Det innebär att välja, analysera och bearbeta ett komplext problem med yrkesspecifika metoder och verktyg, samt att redovisa detta arbete på ett professionellt sätt. Därutöver tillkommer handledning och informella diskussioner med lärare och yrkesverksamma. Studenten kommer under kursen att få visa prov på förmågan att metodiskt genomföra projekt samt reflektera över kunskaper och färdigheter relaterade till den egna yrkesverksamheten.
LS1709 Arbetslivsprojekt II 15,0 hp
Det här är en kurs speciellt framtagen för de två kompletterande utbildningarna för arkitekter och ingenjörer med utländsk utbildning (KUAUT & KUIUT).
Information per kursomgång
Information för VT 2024 KUIUT/KUAUT programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-01-16 - 2024-06-03
- Perioder
- P3 (7,5 hp), P4 (7,5 hp)
- Studietakt
50%
- Anmälningskod
60469
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Svenska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
KUIUT/KUAUT, årkurs 2
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan LS1709 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursens syfte är att utveckla studentens förmåga att hantera faktiska problem och uppgifter inom det egna yrkesområdet.
Efter fullgjord kurs skall studenten kunna:
• angripa komplexa och delvis ofullständigt formulerade problem
• effektivt använda sig av tillgängliga yrkesspecifika metoder och verktyg för att planera, genomföra och avsluta ett projektarbete
• på ett professionellt sätt presentera ett projektarbete muntligt, skriftligt och grafiskt
• med välutvecklade och välunderbyggda resonemang redogöra för framgångsfaktorer och hinder i ett projektarbete
• reflektera över och utvärdera såväl tekniska lösningar som eget och andras arbete.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Kurslitteratur meddelas inför kursstart.
Rekommenderad referenslitteratur och e-resurser anges i kurs-PM eller på liknande sätt.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PROA - Projekt, 15,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.