Öppen nätbaserad praktiskt kurs i maskininlärning, matte och etik

Publicerad 2021-11-26

Vill du veta vad maskininlärning är men vet inte var du ska börja? Vill du lära dig om de samhällsutmaningarna kring ämnet? Då är den MOOC-kursen från Instituto Superior Técnico Lissabon för dig.

Kursen är inte längre öppen för registrering

Den kostnadsfria olinekursen Machine Learning, Maths & Ethics: Hands-on | MOOC Técnico (ulisboa.pt)  är öppen för registrering från 1 december 2021 till 2 mars 2022. Alla deltagare som genomför kursen under denna period kommer att få en gratis certifiering när kursen avslutats.

Kursen vänder sig i första hand till universitetsstuderande i årskurs 1. Men alla studenter som är nyfikna på att veta hur algoritmer fungerar, vilka modeller som kan byggas med hjälp av maskininlärning, deras fördelar och begränsningar är välkomna att anmäla sig och delta.

För att veta mer om kursen, såsom huvudmål, innehåll, pedagogiska metoder och anmälan, besök kursens webbplats på ulisboa.pt .