Ett litet, litet jubileum

Idag har jag ”1 vecka-jubileum”! För exakt en vecka sedan satte jag mig på flyget till Aberdeen. Jag har inte kommit in i någon normal vardag än och jag försöker balansera nya kurser och rutiner tillsammans med turistande.

Igår besökte jag staden Dufftown, där flera gamla whisky-destilleri finns. Det var fint, och igår var även första dagen som Skottland bjöd på lite regn sedan jag kom hit. Generellt sett har vädret varit betydligt bättre än jag förväntade mig, med en hel del sol!

Jag har insett att det är väldigt trevligt att bo med andra – det är som att det ständigt finns vänner precis utanför ens dörr, redo att äta middag tillsammans, hitta på något roligt eller bara prata över en kopp te!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!