Danke schön & tschüss!

Grüezi!

Då har det blivit dags för mig att lämna över bloggandet på Utlandsbloggen helt till det nya gänget här som nu är iväg på sina utbyten på spännande olika platser i världen.

För att kort sammanfatta mitt utbyte så har det verkligen varit högt över mina förväntningar, fem månader som gick alldeles för fort, men som jag är så tacksam för och kommer att minnas för alltid: Zürich har varit en så härlig och fin stad att bo i, sommar, höst och vinter, där solen har skinit nästan varje dag. Schweiz med dess magiska natur och välutvecklade tåginfrastruktur har gjort det möjligt att enkelt åka iväg på massor av fantastiska äventyr över hela landet, så som vandringar och skidåkning. Att plugga på ETH har varit väldigt häftigt, där jag har fått lära mig massor och blivit inspirerad av mina kurser och professorer, all spännande forskning som pågår runt omkring och de vackra campusen. Och sist men inte minst, min studentkorridor MWS62 har gjort vardagarna och helgerna så roliga och sociala, där jag har fått lära känna så många härliga människor och fått vänner jag hoppas få behålla hela livet.

Hoppas att ni har tyckt att det har varit roligt att följa mig de senaste fem månaderna, och jag hoppas att ni känner er inspirerade att själva åka iväg på utbyte under er tid på KTH! Gör det – ni kommer inte att ångra er!

Tack för mig! ♥

Hej! Jag heter Victoria och påbörjar precis mitt femte och sista år på KTH på civilingenjörsprogrammet Energi och miljö där jag läser mastern Teknik och hållbar utveckling. Under hösten kommer jag att åka på utbyte till ETH Zürich i Schweiz där jag ska läsa Environmental Engineering. Förutom att jag brinner för miljön och hållbarhet älskar jag att dansa. Innan jag började på KTH gick jag en fyraårig dansutbildning, så jag har jobbat en del som dansare parallellt med mina studier på KTH. Utöver det älskar jag musik, träning i alla dess former och att vara ute i naturen. Hoppas ni ska tycka det är kul att följa mig på mitt äventyr i Schweiz under höstterminen 2021!