Stonehaven, vackra broar och god mat

Något jag har insett som är förvånande för mig är hur få ställen det finns som serverar afternoon tea eller liknande – jag har nog inte sett en enda scone! Jag antar att det är mer engelskt och att jag bara antagit att det därför även är skotskt.

Till skillnad från afternoon tea finns det fish and chips överallt. Överallt. Gott det med! Jag hade nog även trott att det skulle finnas mycket skaldjur med tanke på Skottlands geografiska plats, men det finns det inte heller.

Generellt sett tycker jag det känns som folk inte har lika ”strikta” matrutiner som i Sverige. Många äter väldigt sen frukost (vid det jag kallar lunch-tid), sen lunch och sen ingen middag alls. Om de äter middag så är även den väldigt sen, samtidigt som mina roomies äter sin middag dricker jag mitt kväll-te!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!