Workshops och storm

I skolan är det en blandning av lektioner, ”tutorials”, ”practicals”, ”workshops” och ”seminars”. Det blir ganska mycket att försöka hålla koll på då vissa saker är obligatorisk närvaro och annat inte. Idag hade jag en workshop som inte var lik något jag gjort på KTH tidigare – vi fick ta ett vykort ur en hög, tillsammans improvisera fram en saga utifrån allas kort (varje person sa en kort mening om sitt egna kort och sen byggde personen efter på historien med sitt egna kort) och slutligen skulle vi även pyssla ihop den delen av sagan som man berättat. Jag fick exempelvis bygga något som skulle representera känslorna ensamhet och förvirrad.

De senaste dagarna har det blåst otroligt mycket och det faller ner träd både hit och dit. Många träd faller på vägarna och blockerar. Idag blåste det så pass mycket att jag inte vågade gå hem från skolan genom parken utan valde att gå längs bilvägen istället, just på grund av risken för fallande träd.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!