Hoppa till innehåll

Den gången när en fågel flög in i biblioteket och brandmännen kom och vi behövde utrymma biblioteket

¡Hola!

Så igår när jag satt med min hemtenta i kursen Data quality and interoperability runt 16/17 tiden märkte jag hur det började flaxa en fågel precis över mitt huvud. Tydligen var det en av dom där gröna fåglarna som finns här i Valencia naturligt som hade tagit sig in i biblioteket. Kanske genom entrén?

Sedan satte den sig lugnt på en av hyllorna längre in i biblioteket och lät lite då och då. Även när dom sitter på palmerna precis utanför brukar dom låta ganska mycket, men nu var den här inne med oss studenter.

En halvtimme senare dök tre brandmän upp som antingen dom anställda eller polisen ringde. Dom hade full mundering på sig och en lång hov i handen. Alla började peka var fågeln befann sig för tillfället och diskussioner sorlade om att BRANDKÅREN blev inkallade hit. Lite löjligt tyckte många eftersom det bara var en fågel som var väldigt lugn hängde där.

Flera gånger kunde man höra hur alla studenter i kör tjoade och reagerade på när brandkåren försökte fånga in fågeln. Efter kanske 5 minuter beordade dom tre männen att alla studenter i den delen av biblioteket skulle avlägsnas så att dom kunde fokusera på sitt jobb.

Detta påverkade inte mig som satt på andra sidan, men jag såg alltihop. Men medan jag väntade på att min tenta med sina stora filer skulle laddas upp så tog jag en sväng ut och åt kebab. När jag kom tillbaks efter 30-40 minuter så var dom borta. Så jag kan bara anta att dom lyckades fånga in fågeln. Hoppas att den har det bättre nu 🙂

Nu vet ni vad som kan hända här i Spanien ^^

¡Adiós!

Har sett samma typ av fågel sittandes på palmträden genom glaset när jag har suttit i biblioteket tidigare.
Brandmän som utrymmer studenter från den största pluggytan i biblioteket.
Här kan ni även se deras brandfordon
Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!