Första skoldagen & Valentines day!

Happy Valentines!

Idag var min första skoldag. Jag hade min första lektion 13.45 så innan dess satt jag och försökte förbereda mig lite inför komma skall. Idag stod kursen Architecture translations på schemat. Hade en bild av kursen innan den startade och nu efter introduktionen en helt annan haha. Kändes väldigt abstrakt och flummig men det kanske klarnar mer när vi väl kommit igång.
Efter skolan mötte jag upp mina nya kompisar för lite Valentines häng. Isak har ni hört talas om innan. Sen är det Hedvig och Pontus från Chalmers, William och Jakob som också är från KTH och sist men inte minst Tycho som är norsk. Jag och Tycho pluggar båda till arkitekt så känns skönt att känna någon på sin fakultet. Kan låta tråkigt att sina närmsta här nere är Skandinaver men det är faktiskt väldigt skönt att inte behöva prata engelska precis hela tiden. Det blir lite mer avslappnat och inte riktigt så formellt. Vi beställde lite pizza och jag delade ut lite Valentines posters som jag gjort (alla har klagat så på att de bara har vita väggar i sina rum haha).
Det blev en bra alla hjärtans dag trots att jag har kvar min pojkvän hemma i Stockholm.

Ha det bäst!

Linnéas vänner i Isak och Tychos kök
Här är gänget i Isak och Tychos gemensamma kök.

Pontus ser glad ut över sina nya kort

Linnéas vänner när de fått sina alla hjärtans dag kort

poster som linnea gjort på epopcorn med texten: just popping by to tell no one is butter than you
En av alla posters jag gjorde, Happy Valentines!
Linnéa heter jag och pluggar nu fjärde året på arkitekturprogrammet. Jag kommer vårterminen 23 göra utbyte på TU Delft och flytta till Holland. Häng med på mitt äventyr!