Hej och välkomna!

Hej! Karin heter jag och om en vecka åker jag till Brisbane i Australien för en utbytestermin på University of Queensland där jag ska läsa kurser i arkitektur och konstruktionsteknik.

Jag kommer ursprungligen från Göteborg men flyttade till Stockholm för 10 år sedan och har spenderat många år i eventbranschen, bland annat på Scandinavium, Friends Arena och eventbyrå. Jag är något äldre än den typiske studenten och fyller 36 i sommar. På fritiden hittar ni mig på padelbanan, i skidbacken eller ombord på en båt, det är i alla fall där jag trivs bäst.

Under pandemin gick det lite trögt på jobbet och jag hoppade på ett tekniskt basår mest för skojs skull, men när alla andra skulle söka program blev jag också biten och jag har precis tentat av kurserna för år två på Högskoleingenjörsprogrammet Byggteknik och design på KTH och ska alltså ge mig in på tredje och sista året för programmet.

Resan till Brisbane går den 11 juli och resfebern börjar så sakta kicka in. Jag är klar med alla de praktiska förberedelserna för resan så nu återstår mest att faktiskt packa väskan. Hur packar man ens  för 6 månader?

I Brisbane, Australien och läser kurser på UQ i 6 månader.