Helg i Noosa Heads

Efter en intensiv period i skolan var det väldigt roligt att få komma iväg på en weekend med vänner från Grace College. De flesta utbytesstudenter är med i en förening som heter Quest som anordnar aktiviteter för just utbytesstudenter och helgens resa till Noosa Heads arrangerades av dem.

Jag hade egentligen inte tänkt att följa med eftersom vi hade redovisning hela fredagen, men efter ett samtal med min lärare så kom vi överens om att jag kunde göra min del först och därefter avvika, hur snäll lärare?!

Så fredag 10:00 avgick bussen från campus till Noosa och vi har spenderat helgen med att bada, hike:a, spela volleyball och festa. Bland annat var det neontema en av kvällarna och det fanns färg att kladda på både sig själv och andra, otippat roligt faktiskt.

Vi bodde på ett hostel som heter Nomads och var ca 10 personer i varje rum vilket jag hyste lite nervositet inför, men det gick över förväntan och jag hade till och med en av de få svenska tjejerna i mitt rum, Rojken från Lunds universitet.

Min favoritdel av resan var nog vår hike som Meagen hittat och som tog oss på en drygt mil lång vandring genom Noosa National Park och förbi något som kallas Fairy Pools som är naturligt gjorde små pooler där man kan skutta i och bada och med jämna mellanrum bli dränkt av en våg eller två.

Ja självklart är det en korv med bröd på min keps, frågor på det? 🙂

I Brisbane, Australien och läser kurser på UQ i 6 månader.