Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2023

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2022

VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )

Kursplan AG1812 ( VT 2022 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2022-06-21
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Cecilia Håkansson, Linus Hasselström

Cecilia Håkansson

64

INL2 (1,5) P, F

TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN2 (1,5) P, F

ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F

0 %

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2022-06-21

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2021

VT 2021-1 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )

Kursplan AG1812 ( VT 2020 - HT 2021 )Kurs-PM AG1812 VT 2021-61432Kursanalys: 2021-08-12
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Cecilia Håkansson

Cecilia Håkansson

69

INL2 (1,5) P, F

TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN2 (1,5) P, F

ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F

88 % *

FEK-momentet har nu fungerat bra tre år i rad. Inga förändringar av upplägget har gjorts. Samtliga pass var på 2h då det var möjligt att genomföra detta år (fungerade med schemaläggning). Instruktionerna och, betygskriterierna för den individuella uppgiften i MAF har uppdaterats. Hemtentamen har införts för MEK till följd av Corona. Studenternas respons till hemtentamen har varit mycket positiv. Detta då fokusen blivit större på lärande och mindre på utantill kunskap. Baserat på upplägget av kursen, mycket analys, reflektion, och diskussion, faller det sig även naturligt att ha en examination baserat på essayfrågor. Därav planeras att behålla hemtentamen, istället för salstentamen, även efter Corona. All undervisning har skett via Zoom. Studenter och lärare tycker att det fungerat mkt bra. En anledning till att det fungerat bra kan vara att studenterna redan känner varandra. Vilket gör att studenterna rent generellt känt sig bekväma med breakout rooms, presentationer, ställa frågor inför klassen osv. Således upplever lärarna att Zoom inte har påverkat lärandet i någon större utsträckning under denna kursomgång.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2021-08-12

Senaste ändrad

2021-08-12

Kommentar till gjorda ändringar

x

2020

VT 2020-1 ( Startdatum 2020-01-15, Svenska )

Kursplan AG1812 ( VT 2020 - HT 2021 )Kurs-PM AG1812 VT 2020-60403Kursanalys: 2020-05-19
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Hanna Eggestrand

Cecilia Håkansson

70 *

INL2 (1,5) P, F

TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN2 (1,5) P, F

ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F

0.79 % *

Vissa förändringar har gjorts inom ramen för MEK. Redovisningen av grupparbetet har tidigare genomförts i tvärgruppsformat med diskussion, men utformades i år alltså som en mer klassisk presentation följt av opponering. Förändringen gjordes för att ge studenterna möjlighet att träna på att redovisa inför grupp, då detta format på senare tid tycks ha utgått från många andra kurser. Återgången till det klassiska formatet tycks ha varit uppskattat och bedöms ha fungerat väl. Även de texter som analyserades inom ramen för grupparbetet uppdaterades inför årets kursomgång, vilket tycks ha varit lyckat. Även formatet för salstentamen har till viss del uppdaterats. Nytt för i år var dock att tentafrågorna var uppdelade i förhållande till de lärandemål som examinerades, och att en viss andel rätt *per lärandemål* krävdes för godkänt. På tentans del 1 examinerades lärandemål 1-3 och på del 2 högre betyg för lärandemål 2-3 (en essäfråga per lärandemål). Inga stödanteckningar tilläts i år. I linje med förra årets erfarenhet tycktes tentans omfattning mer lagom än längre tillbaka.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2020-05-19

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2019

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.