Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Kursanalys ej publicerad

2024

Doktorand ( Start date 16 Jan 2024, English ) , Spring 2024-60193 ( Start date 16 Jan 2024, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Lauren McKee
Examinator
Anders Andersson
Studenter
44
Obligatorisk inom program
TMBIM, TIMBM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
This year we added a new peer review aspect to the lab report, which is the graded course examination. This began with an interactive workshop on how to give and take effective feedback, and culminated in peer-to-peer assessment of lab reports.
Examinationsgrad
88.6%

2023

Doktorand ( Start date 17 Jan 2023, English ) , Spring 2023-60888 ( Start date 17 Jan 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Lauren McKee
Examinator
Anders Andersson
Studenter
42*
Obligatorisk inom program
TIMBM, TMBIM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Not much was changed this year. We continue to have a large lab report instead of a timed exam for the final assignment, and this is working well. Students enjoy the project, and we find it to be an effective assessment of skills and knowledge.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
95.2%

2022

Spring 2022-1 ( Start date 18/01/2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Lauren McKee
Examinator
Anders Andersson
Studenter
56
Obligatorisk inom program
TMBIM, TIMBM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
This year for the first time, we did not have a time exam as the final TEN1 assessment. Instead, we assigned final course grades based on individual lab reports based on teh experiments performed during the course. This mode of assessment emphasises critical and analytical thinking, and data presentation, as well as the contextual use of supporting information from lectures and published articles.
Examinationsgrad
94.6%

2021

Spring 2021-1 ( Start date 18/01/2021, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Lauren McKee
Examinator
Anders Andersson
Studenter
59
Obligatorisk inom program
TMBIM, TIMBM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
This year the course had to be given entirely online because of the Covid-19 pandemic, so the lab project was altered to be a re-analysis of published data (rather than students collecting and extarcting their own samples). Our teachers and guest lecturers directly discussed the Covid-19 pandemic in terms of impact on human microbiome, clinical diagnostics and tracking, and municipal wastewater monitoring.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
91%*

2020

Spring 2020-1 ( Start date 15/01/2020, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Lauren McKee
Examinator
Anders Andersson
Studenter
42
Obligatorisk inom program
TMBIM, TIMBM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Compared to 2019, the course modules for 2020 were altered to be more in line with the Intended Learning Outcomes. Specifically, we introduced a new module focussing on the use of metagenomic technologies for clinical diagnostics. Assignment deadlines are now more spread throughout the whole course, instead of having multiple deadlines in the final week. All assignment deadlines are now provided on the first day of the course. The lab project was also altered to give students more ability to direct their own studies - students work together to design the metagenomic study performed in the lab course, whereas in previous course offerings the teachers had designed the study and chosen sampling sites.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
87%*

2019

Spring 2019-1 ( Start date 15/01/2019, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Lauren McKee
Examinator
Anders Andersson
Studenter
39
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
This course was offered for the first time in 2019.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
92%*