Målet med kursen är att studenten ska få en förståelse för och överblick över KTH:s arkitektutbildning samt genomföra en uppgift i grupp.
A10INA Introduktion till arkitektutbildningen 2,0 fup
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter genomgången kurs skall studenten:
· kunna beskriva arkitektutbildningen
· ha kunskap om några relevanta arkitekturbegrepp
· reflektera över sitt lärande.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Student antagen till årskurs 1 på arkitektutbildningen vid KTH, ARKIT.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Anges vid kursstart.
Anges vid kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- MOM1 - Moment 1, 2,0 fup, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
MOM1 - Moment 1, 2,0 hp, betygsskala: P, F
Övriga krav för slutbetyg
Lärandemålen examineras genom redovisningar av process och resultat i vid kursstart specificerade inlämningsuppgifter. För betyg krävs godkända inlämningsuppgifter samt minst 80% närvaro.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.