A21POA Portföljbedömning 2 2,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2022
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Studenten ska sätta samman sina projekt under året till en portfölj, från 2008/2009 i format A2 (tidigare gällde format A1).
Lärandemål
Målet är att studenten ska få ökad förståelse av sin egen kompetens, börja identifiera sitt behov av ytterligare kunskap, se likheter och olikheter i projekten och möjliggöra en övergripande analys av samtliga projekt.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Deltagande i Inledande kurs 2, Arkitektur 2:1, Arkitektur 2:2 eller motsvarande
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Utrustningskrav: Stabil portfölj A2; ange tydligt eget namn.
Kurslitteratur
-
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- MOM1 - Moment 1, 2,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
1. Studenten ska närvara vid genomgången och aktivt delta.
2. Digital dokumentation inkl modellfoton av samtliga projekt på cd
3. Samtliga åk2-projekt, konstprojekt och teknikprojekt dokumenterade på papper i en portfölj A2. Ange årskurs, projekt, eget namn, lärarnas namn och datum.
4. Samtliga analyser och modeller ska finnas med i dokumentationen.
5. Processen ska redovisas på ca 1 A2 per projekt.
Examinator är den årskursansvarige läraren för åk2.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.