Genom en serie fallstudier av byggnader och arkitekter från 1970- och 80-talen arbetar studenterna med en fysisk dokumentation. Studenterna arbetar gemensamt med dokumentationsformen i seminarier och gruppövningar. Varje student arbetar sedan individuellt med ett bidrag till det gemensamma slutresultatet: en trycksak.
A21S1A Specialarbete 3,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2022
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursens övergripande mål är att lära studenten att analysera och kritiskt granska arkitektur genom en dokumentationsprocess. Studenten ska efter genomförd kurs ha tillägnat sig verktyg för att självständigt och kritiskt kunna analysera, arbeta med och sammanställa dokumentaionsmaterial om arkitektur.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Litteratur meddelas vid kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- MOM1 - Moment 1, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
För godkänt krävs 80% närvaro vid all undervisning samt godkänd inlämningsuppgift.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.