The economics of contracts and game theory as well as applications of theory to real estate contracts, employment contracts as well as financial contracts.
AI2136 Kontraktsteori med fastighets- och finanstillämpningar 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2016
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
The overall aim of this course is to give you a better understanding of the economics of contracts and how to apply this knowledge to practical situations involving real estate and financial services contracts. After you have finished the course you should be able to:•
Describe the notion and consequences of asymmetric information; Identify situations characterized by hidden action and situations characterized by hidden characteristics, making in-depth descriptions of the problems that may arise and suggest solutions to these problems; You should be able to do this for situations occurring in real life and base your reasoning on sound theoretical grounds; Describe and identify situations where complete contracts are not feasible, explain why and suggest solutions based on theory.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Corporate Finance or equivalent
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
George Hendrikse: Ecomomics and Management of Organizations – Co-ordination, Motivation and Strategy (Ch. 1-10). Selected chapters from Milgrom & Roberts: Economics, Organization and Management (Ch.14-15
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsupgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
- TEN1 - Tentamen, 4,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.