Kursen består av affärsprojekt och relaterade gästföreläsningar.
DM2560 Media management, praktisk modul 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagd
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan DM2560 (HT 2016–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter fullgjord kurs ska studenten kunna
• använda teoretiska perspektiv i analys av aktuella fallstudier i mediemarknader för att möjliggöra välinformerade managementbeslut, inkluderande val av och argument varför ett perspektiv är lämpligt för en bestämd analys och managementuppgift.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
DM2561 Media management, kan läsas parallellt.
Kurslitteratur
Meddelas minst 10 veckor före kursstart.
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- UPP1 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.