Målet för kursen är att studenten ska tillämpa teorier och kunskap från kursen DM2562 Leda och hantera digital förändring i ett verkligt affärsprojekt. Genom att arbeta i direkt kontakt med relevanta aktörer i affärsvärlden, ger projektmodulen studenterna möjlighet att ta fram användbara och effektiva lösningar för klientföretag som står inför komplexa strategiska utmaningar i anslutning till någon from av digital förändringsprocess.
Kursen fokuserar på två undervisnings- och lärandesätt:
1. Ett affärsprojekt, där studenterna i grupper om 4-5 personer får till uppgift att lösa en viktig strategisk fråga/problem presenterad av ett företag och i nära samarbete med företaget. Syftet med affärsprojektet är att skapa en strategisk affärsplan med relevanta rekommendationer för klientföretaget. Företag kommer att tilldelas varje grupp och grupphandledning kommer att tillhandahållas genom hela modulen.
2. En serie gästföreläsningar med ledande personer från olika delar av näringslivet, från Tech start-ups till stora företag, liksom även medieföretag och entreprenörer. Dessa föreläsningar syftar till att ge studenterna kunskap om digital förändring i ett antal olika industrier och ge dem möjligheten att diskutera pågående förändringar med erfarna och inspirerade personer