FAG3100 Seminariedeltagande i avancerad fjärranalys 7,5 hp
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Litteraturstudier i större fjärranalystidskrifter (t.ex. Remote Sensing of Environment, IEEE TGRS, IEEE JSTARS, International Journal of Remote Sensing) och konferenser (t.ex. IGARSS, Int. Symposium on Remote Sensing of Environment, osv). Seminarier och rapporter (veckovis).
Efter kursen ska studenten kunna:
- redogöra för stora forskningsframsteg inom avancerad fjärranalys
- redogöra för viktiga forskningsmetoder inom avancerad fjärranalys
- identifiera nyckelapplikationer som utvecklats i avancerad fjärranalys
- identifiera framtida forskningsfrågor inom avancerad fjärranalys
Lärandemål
Genom seminarier och litteraturstudier introducerar denna kurs doktorander till hur fjärranalys och digital bildbehandling har utvecklats under de senaste decennierna. Specifika ämnen kommer att fastställas beroende på instruktörernas expertis och studenternas forskningsintressen.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
AG1321 Fjärranalysteknik eller liknande
AG2413 Digital Bildbehandling eller liknande
Rekommenderade förkunskaper
AG1321 Fjärranalysteknik eller liknande
AG2413 Digital Bildbehandling eller liknande
Utrustning
Kurslitteratur
Större fjärranalystidskrifter och konferensbidrag.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.