FAH3455 Kunskapskultur 7,5 hp

Kursomgångar saknas
Kursomgångar saknas för tidigare och kommande terminer, samt för innevarande termin.Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Ingen information tillagd
Lärandemål
Ingen information tillagd
Kursupplägg
Ingen information tillagd
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Ingen information tillagd
Rekommenderade förkunskaper
Ingen information tillagd
Utrustning
Ingen information tillagd
Kurslitteratur
"The symbolic construction of reality: the legacy of Ernst Cassirer", edited by Jeffrey Andrew Barash, University of Chicago Press, 2008. (Electronic resource).
Cassirer Ernst "An essay on man: an introduction to a philosophy of human culture", New Haven 1962, ISBN 991-098087-8.
Stan Oliver and Kondal Reddy Kandadi ”How to develop knowledge culture in organizations? A multiple case study of large distributed organizations.” Journal of Knowledge Management, vol 10, no 4, 2006, pp 6-24.
J-C Spender “Getting value from Knowledge Management”, The TQM Managzine, vol 18, no 3, 2006., pp 238-254. (Electronic resource, available at www.emeraldinsight.com/0954-478X.htm)
Hala Sabri “Knowledge Management in its context: adapting structure to a knowledge creating culture”, IJCM, vol 15(2), 2005.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
P, F
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s samordnare för funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Ingen information tillagd
Möjlighet till plussning
Ingen information tillagd
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kurswebb
Ingen information tillagd
Ges av
Huvudområde
Denna kurs tillhör inget huvudområde.
Utbildningsnivå
Forskarnivå
Påbyggnad
Ingen information tillagd
Kontaktperson
Per Näsman, pern@kth.se