Kursen omfattar ett individuellt projekt i överenskommelse med en ansvarig lärare och programansvarig. Nedlagd tid ska motsvara 1 vecka full tid, dvs 40 timmar. Kursen avslutas med en muntlig examination.
FCK3317 Projektkurs Kemivetenskap 1,5 hp
Kursen omfattar ett individuellt projekt i överenskommelse med en ansvarig lärare och programansvarig. Nedlagd tid ska motsvara 1 vecka full tid, dvs 40 timmar. Kursen avslutas med en muntlig examination.
Information för forskarstuderande om när kursen ges
Kursen ges kontinuerligt.
Kontakta kursansvarig för information.
Innehåll och lärandemål
Kursupplägg
Kursinnehåll
Individuellt utformad och genomfört projektarbete i relevant ämne inom ramen för Kemivetenskap.
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska doktoranden ha kunskap och förmåga att:
- för kursens nivå visa tillräcklig förvärvad kunskap inom en specifik mindre del av ämnet Kemivetenskap.
- utforma, planera och genomföra ett projekt för att angripa ett vetenskapligt problem inom ramen för kursens ämnesområde.
- muntligen presentera, kritiskt utvärdera och diskutera de egna projektresultaten.
- reflektera över det valda vetenskapliga problemet med hänsyn till miljö-, mänskliga eller samhälleliga aspekter.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Behörig till studier på forskarnivå.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projekt, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Projektet examineras muntligen.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.