This graduate seminar series serves as an introduction course to the history of human-computer interaction. We will be reading selected original papers that have come to shape our understanding of human-computer interaction. These readings start with Vannevar Bush and continue on to modern times. We will also be watching videos that help to illustrate important concepts and human-computer interaction techniques as these techniques were developed historically.
FDH3050 Människa-datorinteraktionens historia 7,5 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FDH3050 (VT 2011–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
To provide a historical overview of developments in human-computer interaction. If you ever wanted to know more about where our modern ways of interacting with computers come from then this course will provide some answers.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
Graduate student status. It is recommended that the student has taken an introductory course on human-computer interaction in order to get the most out of class discussions.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Class work includes reading two short articles each week and writing a one page reflection paper. Each student must also submit a ten page final paper and participate in class discussions.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.