Aktiviteter under kursen kan vara högre seminarier som ges vid institutionen Lärande/KTH.
Även särskilda litteraturseminarier ingår.
FLF3010 Läskurs i teknik och lärande 30,0 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FLF3010 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursupplägg
Kursinnehåll
Innehållet i kursen rör forskning inom området Teknik och lärande som relaterar till doktorandens avhandlingsarbete. Specifikt innehåll bestäms under läskursens gång i samråd med kursansvarig.
Lärandemål
Efter avslutad kurs skall den forskarstuderande kunna redogöra för, analysera och diskutera speciallitteratur genererad inom ett visst väl avgränsat problemområde inom fältet Teknik och lärande.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Behörig är doktorand som är antagen till forskarutbilding i ämnet Teknik och lärande eller angränsande forskarutbildningsämnen.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Bestäms i samråd med examinator under läskursens gång.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INLA - Inlämningsuppgift, 30,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.