Kursen är en fortsättning på forskarutbildningskursen SK3893 där resterande delar av läroboken av Collin behandlas. I den här kursen sker examinationen i form av hemuppgifter som redovisas vid seminarier.
FSK3892 Mikrovågsteknik, avancerad doktorandkurs 7,5 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FSK3892 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter kursen ska kursdeltagarna kunna:
- lösa mikrovågskonstruktionsproblem från (eller med samma svårighetsgrad som ges i) slutet av utvalda kapitel i läroboken "Microwave Engineering" av R.E. Collin.
- presentera och diskutera resultat av mikrovågskonstruktionsproblem vid seminarier.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Inskriven som doktorand.
SK3893 eller motsvarande.
Rekommenderade förkunskaper
SK3893 eller motsvarande
Utrustning
Kurslitteratur
"Microwave Engineering" by R.E. Collin, from McGraw-Hill ISBN 0-07-112569-8 (2nd edition from 1992) or from Wiley-IEEE Press, ISBN: 0-7803-6031-1
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- HEMA - Hemuppgifter, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
HEM1: Hemuppgifter, 7,5 hp, betygsskala: P/F
Övriga krav för slutbetyg
Godkända hemuppgifter som redovisas i seminarier.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.