Kursens innehåll bestäms individuellt med varje kursdeltagare.
IS2205 Individuella studier i datorsystemteknik 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagd
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan IS2205 (HT 2008–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Eftersom detta är en individuell kurs vars innehåll beror på studenternas projektidéer och förkunskaper kommer de individuella lärandemålen att variera för varje student.
De generella målen är att studenten efter genomgången kurs ska kunna:
- Detaljplanera ett mindre forskningsprojekt från en grovplanering
- Kritiskt värdera experimentella resultat utifrån känd kunskap och projektets mål
- Dokumentera projektets mål, tillvägagångssätt och resultat
- Planera för relevant publicering av projektet
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Endast studenter som blivit inbjudna är behöriga att antas till kursen.
Kurslitteratur
Forskningsartiklar och annat offentlig tillgängligt material.
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- EXAM - Examination, 7,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Övriga krav för slutbetyg
Genomfört projekt med skriftlig och muntlig dokumentation. Betygssättning sker liknande den för examensarbete.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.