När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Projektet redovisas vid ett mindre seminarium där studenterna presenterar sitt arbete och diskuterar de teknologier de har använt. Andra studenter och lärare deltar i seminariet.
Vidare skall studenterna ta fram en komplett och detaljerad dokumentation av sitt projekt (vad som har gjorts och hur det har gjorts). Dokumentationen skall kunna ses som ett kompendium som kan användas av andra som vill lära sig samma som studenterna i den gruppen har lärt sig.
Projektet skall utföras i grupp på 2 eller 3 studenter.
Betyget P ges när delkursmålet har uppnåtts och detta avspeglas i rapporten och i presentationen.