- Examensarbetskursens struktur
- Handledningsformer, metodik och struktur
- Ämnesspecifik informationssökning
- Muntlig och skriftlig kommunikation samt plagiering
- Bedömning och betygssättning
LH219U Handledning och examination av examensarbete på grund och avancerad nivå 3,0 hp
Efter kursen skall du som handledare och examinator kunna: - planera, genomföra, analysera och utveckla kurser i självständigt arbete, - välja och tillämpa metod för handledning av självständigt arbete, - handleda studenter individuellt och i grupp, - skapa förutsättningar som gynnar studenternas självständighet, engagemang och utveckling, - examinera och betygssätta studenters självständiga arbete i process och produkt.
Välj termin och kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Kursval
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-01-16 uppdragsutbildning
Anmälningskod
60509
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter kursen skall du som handledare och examinator kunna:
- planera, genomföra, analysera och utveckla kurser i självständigt arbete
- välja och tillämpa metod för handledning av självständigt arbete
- handleda studenter individuellt och i grupp
- skapa förutsättningar som gynnar studenternas självständighet, engagemang och utveckling
- examinera och betygssätta studenters självständiga arbete i process och produkt
Kurslitteratur och förberedelser
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Övriga krav för slutbetyg
Kursträffar är obligatoriska.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.