Övning och träning med den retoriska arbetsprocessen
Föreläsning och övning med mediaproduktionsteknik
ML1507 Kommunicerande ingenjör 3,0 hp

Information per kursomgång
Information för VT 2026 Start 2026-01-13 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2026-01-13 - 2026-06-01
- Perioder
VT 2026: P3 (1.5 hp), P4 (1.5 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
61168
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Svenska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan ML1507 (VT 2022–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
Producera videomaterial som:
- kommunicerar examensarbetet utifrån olika systemperspektiv.
- kommunicerar examensarbetet till olika åhörargrupper
- berättar vad en ingenjör gör
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Avslutade kurser: ML1500 och ML1502 med fokus på kommunikationsdelarna
Kurslitteratur
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projekt, 1,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
- RAP1 - Rapport, 1,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.