Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Seminarier" mellan 2014-08-20 16:11 av Lars Filipsson och 2014-09-05 19:37 av Lars Filipsson.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Så funkarHow the seminariernas work

Syftet med seminarierna Seminarierna ärThe purpose Seminars are centererade kring uppgifter ochd around exercises and problems. Studenterna förväntas ha arbetat med uppgifterna före själva seminarietillfället. Under seminarietillfället presenteras och diskuteras lösningarna.¶ Tanken är dels att uppgifterna ska vara lärorika i sig, dels att ks are expected to have solved a set of exercises before the actual seminar. During the seminar the solutions are presented and discussed.¶

The idea is that the exercises will be interesting and educational, and that the c
ommunikcationen kring lösningsförslagen ska leda till ett djupare lärande. Seminarierna ska främja studentaktivitet och kontinuitet i studerandet.¶ Bedömning Godkänd vid ett seminarietillfälle blir man om man deltar vid hela seminarietillfället och utför alla de uppgifter man blir tilldelad, som att redovisa vid tavlan, rätta andra studenters uppgifter, lämna in lösningar mm. För att bli godkänd måste man också klara kontrolluppgiften, som vid vissa seminarietillfällen är en inlämningsuppgift och vid andra seminarietillfällen är ett skriftligt prov. Se vänsterflikarna Kontroll 1 och Kontroll 2 för en beskrivning av de olika kontrolluppgifterna och när dessa uppstår. Varje seminarium börjar med en kontrolluppgift, och fortsätter sedan som beskrivet ovan.¶ Det är viktigt att komma i tid. Är man försenad blir man inte godkänd.¶ Uppföljning Eftersom det har visat sig att aktivt deltagande i seminarierna korrelerar med goda studieresultat har vi kommit överens med programledningarna om att vi informerar studievägledningarna om resultaten på seminarierna. Detta för att de ska kunna hjälpa studenter vid ett tidigt stadium. about the exercises will enhance a deeper understanding of the subject. The seminars are to promote activity and continuous learning.¶

Evaluation In order to pass a single seminar, the student will have to participate actively in the discussions and the presentations. One also needs to pass a particular control assessment. At certain seminars that assessment is to hand in solutions to exercises, and at other seminars the assessment is to pass a small test. More detailed information about the assessments are found in the pages down to the left.¶

Every seminar starts with a control assessment.¶

It is important to show up on time.¶

Life jacket program Activ participation in the seminar is closely related to performing well on the final examn. We will therefore provide the results from the seminars to the head of your program. This is to eventually channel help to students that appear to be in need.