For brain, body and soul

Hallo!

Att hålla en bra balans med annat i livet när man pluggar är verkligen så viktigt, till exempel med träning! Detta är något som ETH har förstått; alla universitetsstudenter, personal och alumni får automatiskt ett gratis medlemskap på ASVZ (Akademischer Sportverband Zürich) som erbjuder 120(!) olika sporter och 600(!) klasser varje vecka. ASVZ har sex stycken stora sportcenter runt om i Zürich på olika campus, med tillgång till allt man kan tänka sig: tennisbanor, sporthallar, träningsstudios, gym, simhallar, osv, osv, osv, och alla sporter man kan tänka sig: yoga, dans, segling, crossfit, ishockey, bergsklättring, kampsport, dykning, osv, osv, osv – helt otroligt! Än så länge har jag kört yoga och tränat på gymmen på Polyterrasse och Hönggerberg, men ser så fram emot att testa mig igenom fler sporter. Jag kanske inte kommer hinna med att testa alla 120, men är verkligen så taggad på att prova på massa nya sporter som jag annars kanske inte skulle haft möjlighet eller råd till att testa!

Hörs snart igen, ciao!

Hej! Jag heter Victoria och påbörjar precis mitt femte och sista år på KTH på civilingenjörsprogrammet Energi och miljö där jag läser mastern Teknik och hållbar utveckling. Under hösten kommer jag att åka på utbyte till ETH Zürich i Schweiz där jag ska läsa Environmental Engineering. Förutom att jag brinner för miljön och hållbarhet älskar jag att dansa. Innan jag började på KTH gick jag en fyraårig dansutbildning, så jag har jobbat en del som dansare parallellt med mina studier på KTH. Utöver det älskar jag musik, träning i alla dess former och att vara ute i naturen. Hoppas ni ska tycka det är kul att följa mig på mitt äventyr i Schweiz under höstterminen 2021!

En kommentar till “For brain, body and soul”

Kommentarer är stängda.