5 platser att hänga på i Valencia

¡Hola!

Tänkte dela med mig om några tips på var man kan hänga någonstans när man är ny på UPV och inte riktigt vet var man ska ta vägen. Det är ju alltid skönt att ha några ställen på lager när man ska börja lära känna nya personer.

Stranden

Stranden under sommarhalvåret är ju Valencias stolthet. Här kan du spela beach volleyboll. Lära dig surfa, sup:a och vindsurfa. Bada såklart och delta i alla aktiviteter som hålls där av diverse organisationer. Här finns också Marina Beach Club, samt Aquarella.

Här hängde mer eller mindre alla i början av terminen.

Blasco Ibanez

På den här avenyn har du majoriteten av alla studenter. Hur många restauranger och barer som helst. Ofta när du ska ut så drar du hit först.

Café colores var vår to-go bar när vi kollade på VM-matcherna ute.

St. Patricks nära UPV var också väldigt populär.

Colón/El Carmen

Mitt favorit shoppingdistrikt i Valencia. Här finns det allt du behöver och lite till. Corte inglés är ungefär som Åhléns City och om du går västerut till Plaça de I’Ajuntaent hittar du början till många ställen att hänga på.

Det är dock något mer turistigt här, men du kan hitta barer som känns äldre och mer etablerade. Skönt också eftersom det ligger väldigt centralt.

City of Arts and Science

Här har du dom coolaste byggnaderna i Valencia. Otrolig arkitektur och kanske den bästa klubben i Valencia: Umbracle. På natten skiner denna del av staden upp och säkert spenderar du många kvällar här.

Russafa/La Gran Via

Härligt ställe där många av mina kompisar åkte till. Bra barer och väldigt fint till julen när dom lyser upp gatorna med barernas olika logo. Piccadilly är en kul klubb, väldigt alternativ, men på övervåningen finns det tillgång till silent disco som jag varmt kan rekommendera! Tre kanaler: Klassisk spansk musik, reggaeton och internationell musik.

¡Adiós!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!