INL3 - Inlämningsuppgift, 1,0 hp (P/F)
INL3 är en individuell inlämningsuppgift som avslutar kursen. Uppgiften avser en reflektion över det egna lärandet under kursen, med särskilt fokus på social hållbarhet. Den examinerar lärandemål nr 4. Detaljerade instruktioner och betygskriterier framgår av uppgiftsinstruktionen i Canvas.
KON1 - Kontrollskrivning, 1,0 hp (A-F)
KON1 är en individuell digital kontrollskrivning under kursens inledande veckor. Kontrollskrivningen examinerar kursboken med avseende på de fyra grundläggande perspektiven i organisations- och managementläran; strukturellt perspektiv, HR-perspektiv, politiskt perspektiv samt symboliskt/kulturellt perspektiv. Kontrollskrivningen examinerar lärandemål nr 1. Detaljerade instruktioner och betygskriterier meddelas via Canvas.
KON2 - Kontrollskrivning, 1,0 hp (A-F)
KON2 är en individuell digital kontrollskrivning under kursens avslutande veckor. Kontrollskrivningen examinerar förmågan att analysera ledningsutmaningar utifrån både lednings- och medarbetarperspektiv, med hjälp av de teorier och modeller vi tagit upp under kursens gång. Kontrollskrivningen examinerar lärandemål nr 2. Detaljerade instruktioner och betygskriterier meddelas via Canvas.
PRO3 - Projekt, 2,0 hp (P/F)
Inom ramen för kursen genomför studenterna i grupp en intervjustudie med en yrkesverksam person. Syftet med intervjuprojektet är att studenterna ska lära sig mer om ledarskap och organisering av arbete i praktiken, att förstå teorierna med hjälp av praktiska tillämpningar samt använda intervjun för att kritiskt reflektera kring den teori kursen tar upp.
Intervjuprojektet inleds inom ramen för momentet PRO3 med två steg, som båda måste slutföras och godkännas för att momentet skall examineras som godkänt/pass:
Projektrapport steg 1 - projektplan och teori. Detta är en inlämningsuppgift som skall innehålla gruppens planering för att framgångsrikt kunna lämna in slutrapporten i steg 3 (se nedan), samt en summering av de teorier och modeller som gruppen avser att basera sin intervjuguide och analys på.
Projektrapport steg 2 - feedbackrapport på intervjuguiden. Detta är en inlämningsuppgift där gruppen presenterar sin intervjuguide inklusive feedback och förbättringar på intervjuguiden.
PRO3 examinerar lärandemål nr 5. Detaljerade instruktioner och betygskriterier meddelas via Canvas.
PRO4 - Projekt, 1,0 hp (A-F)
Intervjuprojektet avslutas inom ramen för momentet PRO4 med:
Projektrapport steg 3 - slutrapport. Denna rapport skall förutom utvecklade teoretiska grunder innehålla en metodbeskrivning, en redogörelse för vad som kom fram under intervjun, en analys av intervjun i relation till teorin, samt slutsatser/lärdomar som gruppen tar med sig.
PRO4 examinerar lärandemål nr 3. Detaljerade instruktioner och betygskriterier meddelas via Canvas.
Slutbetyg på kursen (A-F)
För att erhålla slutbetyg måste man vara registrerad på kursen samt terminsregistrerad på KTH.
Slutbetyg för kursen kan bli A, B, C, D, E (som alla betyder godkänt). Inget slutbetyg ges förrän samtliga moment är godkända. Kursen rapporteras in i Ladok i form av de ovan beskrivna fem examinationsmomenten (INL3, PRO3, PRO4, KON1 & KON2).
Slutbetygen viktas mellan de moment som bedöms på skalan A-F enligt följande:
Examinations-moment
|
Poäng (hp)
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
PRO4
|
1
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
KON1
|
1
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
KON2
|
1
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
Viktning = (PRO4 + KON1 + KON2) /3
Decimalavrundning: ≥0,5 uppåt & <0,5 neråt
Slutbetyg
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
Summa vid viktning
|
≥4,5
|
4,5> B ≥3,5
|
3,5> C ≥2,5
|
2,5> D ≥1,5
|
1,5> E ≥1
|