Skolan för industriell teknik och management
Vår kärnverksamhet omfattar industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialdesign, energiteknik, lärande inom naturvetenskapliga ämnen samt industriell ekonomi och organisation. Våra insatser har siktet inställt på ett framtida hållbart samhälle.
Institutioner
Senaste nytt
SafeComp2025 på KTH
Den 9-12 september möttes cirka 200 personer från över 20 länder på KTH i Stockholm för SafeComp 2025 – den 44:e konferensen om datorsäkerhet, tillförlitlighet och trygghet!
Läs artikeln
Bromsslitage – en dold källa till gaser
I takt med att avgasutsläppen från fordon minskat har bromsslitage blivit en allt viktigare källa till partikelföroreningar. En ny studie från KTH och Stockholms Universitet visar att NAO-belägg avger...
Läs artikeln
KTH-kurs gav läraren verktygen att lyfta AI på schemat
Jahangir “Jay” Almasi, lärare på Tibble gymnasium i Täby utanför Stockholm, har gått KTH:s AI-kurs för gymnasielärare, en kurs som nu även finns för grundskolelärare. Nu vill Jay att fler lärare vågar...
Läs artikelnNyheter
- SafeComp2025 på KTH
22 sep 2025
- Can studying also be fun?
11 sep 2025
- Bromsslitage – en dold källa till gaser
8 sep 2025
- Nobelpristagare om Ukrainas framtid på KTH-konferens
27 aug 2025
- KTH-kurs gav läraren verktygen att lyfta AI på schemat
14 aug 2025
Kalender
-
Disputationer
fredag 2025-09-26, 14.00
Plats: F3 (Flodis), Lindstedtsvägen 26 & 28, Stockholm
Videolänk: https://kth-se.zoom.us/j/66244539819
Respondent: Patricia Diaz , Digitalt lärande
2025-09-26T14:00:00.000+02:00 2025-09-26T14:00:00.000+02:00 From Purpose to Practice: Digital Response Systems in Teacher Education (Disputationer) F3 (Flodis), Lindstedtsvägen 26 & 28, Stockholm (KTH, Stockholm, Sweden)From Purpose to Practice: Digital Response Systems in Teacher Education (Disputationer) -
Disputationer
fredag 2025-10-03, 14.00
Plats: Kollegiesalen, Brinellvägen 8, Stockholm
Respondent: Doctoral Student Panagiotis Pantzos , Lärande i Stem
2025-10-03T14:00:00.000+02:00 2025-10-03T14:00:00.000+02:00 Transforming Engineering Education: Motivational dynamics and societal relevance through Challenge-based Learning and authentic, real-world educational experiences. (Disputationer) Kollegiesalen, Brinellvägen 8, Stockholm (KTH, Stockholm, Sweden)Transforming Engineering Education: Motivational dynamics and societal relevance through Challenge-based Learning and authentic, real-world educational experiences. (Disputationer)