Institutionen för lärande
En genomtänkt ansats till livslångt lärande är viktig för framtiden och för Sverige. Lärande på KTH har samlat forskning kring lärande i STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), global kompetens och digitalt lärande för att kunna ta ett helhetsgrepp på forskning i lärande på alla nivåer, från förskolan till högskolan.

Organisation
Institutionen för lärande tillhör Skolan för industriell teknik och management (ITM) och är organiserat i tre avdelningar och ett centrum:
Forskningsområden
- Forskning om digitalt lärande
- Global kompetens
- HEOS – Studier i den högre utbildningens organisering
- Ingenjörsutbildning i samhället
- Teknikens och naturvetenskapens didaktik
Samhällsnytta

8 miljoner till Mattecoach på nätet
Med 8 fräscha miljoner från Erling-Perssons stiftelse ska Mattecoach på nätet spridas till fler ställen i landet och mattecoacherna ska bli fler.
Läs artikeln
KTH-forskning vässar skolors lärande
Tre Stockholmskommuner har fått chansen att både bidra till och ta del av forskning som KTH:s lärarstudenter gör i sina examensarbeten. Projektet "KULF" som leds från Institutionen för Lärande har fåt...
Läs artikeln