Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Lärande i STEM

Lärande i STEM är en av fyra avdelningar vid Institutionen för lärande på KTH. Vi stödjer och utvecklar utbildning inom vetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik och har två huvudinriktningar i vår verksamhet.

Vid Lärande i STEM arbetar vi för att stödja och utveckla undervisning och lärande inom vetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik (STEM). Genom forskning, utbildning och samverkan strävar vi efter att skapa möjligheter för både blivande och verksamma lärare samt för högre utbildning att utvecklas inom STEM-området.

Två huvudinriktningar

Lärarutbildning och lärarfortbildning


Vi erbjuder utbildning och fortbildning för blivande och verksamma lärare, med syfte att stärka STEM-undervisningen i landet.

Högre utbildning

Vi arbetar med undervisning, forskning, samverkan och pedagogisk utveckling inom högre utbildning och vill bidra till att skapa förutsättningar för en stark och hållbar utbildningsmiljö inom teknisk högre utbildning.

Läs mer om högre utbildning inom avdelningen

Vår ambition är att inspirera och stödja både lärare och studenter i att utveckla framtidens STEM-utbildning.

Avdelningschef

Anna-Karin Högfeldt
Anna-Karin Högfeldt enhetschef