Digitalt lärande
KTH:s avdelning för digitalt lärande är den plats där forskning och beprövad erfarenhet om digitala medier och lärande möts. Vi utvecklar kunskap och designar digitala plattformar, nätbaserade kurser och video som stöd för utbildning och lärande. Vid avdelningen bedrivs forskning och utveckling (FoU) samt utbildning och handledning. Avdelningen tillhör Institutionen för lärande på Skolan för industriell teknik och management (ITM) på KTH, och är organiserad i tre grupper: Förvaltningsobjekt E-lärande, forskargruppen Digitalt lärande och Resurscentrum för nätundervisning (RCN).
Organisation
Digitalt lärande är en av tre avdelningar vid Institutionen för lärande , som tillhör Skolan för industriell teknik och management (ITM) på KTH.
Grupper vid avdelningen Digitalt lärande
Läs mer om Avdelning Digitalt lärandes uppdrag och mål
Avdelningschef
Forskningsområde inom Digitalt lärande
Forskningen om digitalt lärande undersöker främst hur teknik kan stödja utbildning och lärande. Forskningen sträcker sig även bortom utbildningskontexten och undersöker digitalt lärande i andra sammanhang.
Aktuellt inom Digitalt lärande
- 8 miljoner till Mattecoach på nätet
29 aug 2022
- Digitala resurser för att stämma av elevers förförståelse
23 maj 2022
- Call for participation in the 2022 Learning & Teaching Thematic Peer Groups
21 jan 2022
- Patricia Diaz är mottagare av Guldäpplets Jubileumsutmärkelse
18 nov 2021
- Informing designs for learning when shifting to digital
26 nov 2020