Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2023

Doktorand ( Start date 17 Jan 2023, English ) , Spring 2023-60888 ( Start date 17 Jan 2023, English )

Kursplan BB2560 ( VT 2022 - )Kurs-PM BB2560 VT 2023-60786-60888Kursanalys: 2023-05-09
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Lauren McKee

Anders Andersson

42 *

LAB1 (2.5) P, F

TEN1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (1.0) P, F

95.2 %

Not much was changed this year. We continue to have a large lab report instead of a timed exam for the final assignment, and this is working well. Students enjoy the project, and we find it to be an effective assessment of skills and knowledge.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2023-05-09

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2022

Spring 2022-1 ( Start date 18/01/2022, English )

Kursplan BB2560 ( VT 2022 - )Kurs-PM BB2560 VT 2022-61689Kursanalys: 2022-09-12
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Lauren McKee

Anders Andersson

56

LAB1 (2.5) P, F

TEN1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (1.0) P, F

94.6 %

This year for the first time, we did not have a time exam as the final TEN1 assessment. Instead, we assigned final course grades based on individual lab reports based on teh experiments performed during the course. This mode of assessment emphasises critical and analytical thinking, and data presentation, as well as the contextual use of supporting information from lectures and published articles.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2022-09-12

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2021

Spring 2021-1 ( Start date 18/01/2021, English )

Kursplan BB2560 ( VT 2020 - VT 2021 )Kurs-PM BB2560 VT 2021-60406Kursanalys: 2021-07-06
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Lauren McKee

Anders Andersson

59

LAB1 (2.5) P, F

TEN1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (1.0) P, F

91 % *

This year the course had to be given entirely online because of the Covid-19 pandemic, so the lab project was altered to be a re-analysis of published data (rather than students collecting and extarcting their own samples). Our teachers and guest lecturers directly discussed the Covid-19 pandemic in terms of impact on human microbiome, clinical diagnostics and tracking, and municipal wastewater monitoring.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2021-07-06

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2020

Spring 2020-1 ( Start date 15/01/2020, English )

Kursplan BB2560 ( VT 2020 - VT 2021 )Kurs-PM BB2560 VT 2020-60909Kursanalys: 2020-04-29
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Lauren McKee

Anders Andersson

42

LAB1 (2.5) P, F

TEN1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (1.0) P, F

87 % *

Compared to 2019, the course modules for 2020 were altered to be more in line with the Intended Learning Outcomes. Specifically, we introduced a new module focussing on the use of metagenomic technologies for clinical diagnostics. Assignment deadlines are now more spread throughout the whole course, instead of having multiple deadlines in the final week. All assignment deadlines are now provided on the first day of the course. The lab project was also altered to give students more ability to direct their own studies - students work together to design the metagenomic study performed in the lab course, whereas in previous course offerings the teachers had designed the study and chosen sampling sites.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2020-04-29

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2019

Spring 2019-1 ( Start date 15/01/2019, English )

Kursplan BB2560 ( VT 2019 - HT 2019 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2020-02-01
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Lauren McKee

Anders Andersson

39

LAB1 (2.5) P, F

TEN1 (4.0) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN1 (1.0) P, F

92 % *

This course was offered for the first time in 2019.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Ingen information tillagd

Publicerad första gången

2020-02-01

Senaste ändrad

2020-03-10

Kommentar till gjorda ändringar

Five students needed to retake the final exam, at which point 100% of students passed the course.