Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Kursanalys ej publicerad

2024

VT 2024-60123 ( Startdatum 2024-01-16, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Viggo Kann
Examinator
Viggo Kann
Studenter
7
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Hur generativ AI påverkar examinationen togs upp vid träff 1.
Examinationsgrad
42.9%

2023

VT 2023-60544 ( Startdatum 2023-01-17, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Viggo Kann
Examinator
Viggo Kann
Studenter
5
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Kursen har varit vilande sedan 2019 i väntan på att den obligatoriska webbutbildningen för examinatorer på KTH skulle införas. Webbutbildningen utformades av Viggo Kann med utgångspunkt från dom webbmoduler som tidigare ingick i LH221V och är nu ett behörighetskrav för LH221V. Det material som inte flyttades till webbutbildningen (pedagogiska aspekter på examination) gicks igenom vid träff 1, tillsammans med diskussionen av examinatorsdilemman som tidigare var vid den enda fysiska träffen på LH221V. Ett individuellt fördjupningsarbete inom något delområde av examination har lagts till i kursen och presenteras muntligt vid träff 2 och även skriftligt. Kursen avslutas med en individuell skriftlig reflektion om examinatorsrollen och kvalitet i examinationen.
Examinationsgrad
40%