Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Återställa raderade objekt i KTH Webmail

Lathund för att återställa raderade objekt i KTH Webmail

Om du raderat objekt, som t.ex. e-post (och tömt papperskorgen) så finns det ändå en sista möjlighet själv återställa objekt du skulle vilja ha tillbaka. Därför kräver vi alltid att användare utforskat denna möjlighet innan man kontaktar KTH IT-support för återställning via backup. Denna guide behandlar hur du går till väga för att återställa e-post via webbsidan https://webmail.kth.se. 

  1. Logga in på webmail.kth.se  och högerklicka sedan på "Återställ borttagna objekt" från kontextmenyn.
    "Återställ borttagan objekt" valet markerat.
  2. Ett nytt fönster (eller en ny flik) kommer att öppnas. Välj de objekt som du vill återställa och klicka på "Återställ"
    Två steg i processen visas, den ena visar markerade e-post och den andra "Återställa" knappen.
  3. Läs informationen i dialogrutan noggrant och klicka på OK för att återställa de valda objekten.
    "OK" knappen markerad.