Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

AI1129 Marknadsföring i fastighet och finans 7,5 hp

Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Rubriker med innehåll från kursplan AI1129 (HT 2007–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

  • Marknadsföring, psykologi och beteendevetenskap, säljteknik, kommunikation och media
  • Fastighets- och finansmarknaderna
  • Marknadsföringslagen

Lärandemål

Kursens mål är att du ska kunna

  • Förstå hur fastighets och finansmarknaderna fungerar
  • Tillämpa modeller för analys av fastighets och finansmarknaderna
  • Göra marknadsanalyser och marknadsplan i fastighets och finansmarknaderna
  • Förstå de institutionella förhållandena marknaderna

Kurslitteratur och förberedelser

Särskild behörighet

Ingen information tillagd

Rekommenderade förkunskaper

Ingen information tillagd

Utrustning

Ingen information tillagd

Kurslitteratur

  • Kompendium med artiklar, meddelas i samband med kursstart.
  • Svensson, C A (2004) Den svenska marknadsföringslagstiftningen, Studentlitteratur
  • Kotler, P. (2003), Marketing Management, 11:e upplagan. Prentice Hall

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

A, B, C, D, E, FX, F

Examination

  • INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
  • TEN1 - Tentamen, 4,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

Övriga krav för slutbetyg

Godkänd skriftlig tentamen (TEN1; 3p), godkänd kurs PM (INL1; 2p).

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Teknik

Utbildningsnivå

Grundnivå

Påbyggnad

Relationsmarknadsföring i Bank och Finans

Kontaktperson

kursexp@abe.kth.se