AI1170 Relationsmarknadsföring och marknadsanalys 7,5 hp
Välj termin och kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Kursval
Gäller för kursomgång
HT 2024 Start 2024-08-26 programstuderande
Anmälningskod
50576
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Marknadsföringsteori, tjänstemarknadsföring, relationsmarknadsföring, entreprenöriell marknadsföring, marknadsanalys, marknadsplaner.
Lärandemål
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
- Redogöra för grundläggande teorier och begrepp inom marknadsföring och marknadsanalys
- Tillämpa grundläggande teorier och begrepp inom marknadsföring och marknadsanalys
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Avklarade kurser:
AI1126 Samhällsbyggnadsprocessen för fastighet och finans, för (TFOFK)
AI1127 Fastighetsutvecklingens och fastighetsförmedlingens grunder, för (TFAFK)
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Seminarieuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
- NÄR1 - Närvaro, 1,5 hp, betygsskala: P, F
- TEN1 - Tentamen, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Seminarieuppgift (INL1)3,0, betyg Godkänd
Närvaro (NÄR1)1,5, betyg Godkänd
Tentamen (TEN1)3,0, betyg A-E
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.