AI2807 Projekt för byggprojektledare 7,5 hp
Kursen introducerar och fördjupar avancerade ledningsmässiga och organisatoriska frågeställningar av betydelse för byggprojektledare. Av speciell betydelse är ledningen av integrerade professionella projektgrupper.
Välj termin och kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Kursval
Gäller för kursomgång
HT 2024 Start 2024-10-28 programstuderande
Anmälningskod
50425
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Praktisk byggprojektledning. Projektledningsmetoder och verktyg, leda olika kompetenser i tidiga projektskeden. Metoder och samarbeten för ett mer hållbart samhällsbyggande.
Lärandemål
Målet med kursen är att förbereda deltagarna för att arbeta praktiskt med ledningsrelaterade frågeställningar i projektbaserad verksamhet. Efter kursen ska deltagarna kunna:
- Beskriva, förklara och tillämpa begrepp för ledandet av byggprojekt med integrerade professionella projektgrupper.
- Använda och värdera relevanta metoder och verktyg i praktik-lika byggprojekt.
- Relatera till och använda praktiskt relevant kunskap och forskning inom området.
- Beskriva och använda metoder och samarbeten för ett mer hållbart samhällsbyggande
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
AI2810 Project Communication och AI2808 Project Development and Architectural Concepts
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Information om kurslitteratur meddelas vid kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektarbete, 7,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Examinationen är tidsbegränsad.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.