Aktuella forskningsämnen inom signalbehandling som ändras från år till år.
FEM3300 Forskningsseminarier i signalbehandling I 5,0 hp

Information per kursomgång
Information för HT 2025 Start 2025-09-01 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-09-01 - 2026-06-30
- Perioder
HT 2025: P3 (1.5 hp), P1 (1.5 hp), P4 (1 hp), P2 (1 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
10638
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FEM3300 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter kursen förväntas doktoranden kunna:
· Presentera forskningsproblem och resultat på ett effektivt sätt och inom givna tidsramar.
· Demonstrera en breddad kunskap inom signalbehandling
· Delta aktivt i forskningsdiskussioner
· Försvara forskningsansatser, design- och metodval, och utvärderingsmetoder i en diskussion
· Göra kritiska analyser och värdera tillämpade metoder och resultat från egna och andras vetenskapliga studier
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Doktorander inom elektroteknik med specialisering mot signalbehandling.
Rekommenderade förkunskaper
Doktorander inom elektroteknik med specialisering mot signalbehandling
Kurslitteratur
Examination och slutförande
Betygsskala
Examination
- EXA1 - Examination, 5,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Övriga krav för slutbetyg
Två presentationer per akademiskt läsår. Närvaro och aktivt deltagande varje vecka. Kursen sträcker sig över två år.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.