Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

FKF3400 Handledning och lärande inom projektkurser 3,0 hp

Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Rubriker med innehåll från kursplan FKF3400 (HT 2015–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

The course aims to develop supervisory skills using problem-based learning activities. Participants will supervise within the framework of the course a group of undergraduate students. The learning activities include planning supervision, developing learning activities and reflecting on how to improve own supervision in relation to teaching theory and practice. 

The course includes seminars and workshops regarding supervision theory and including problem-based discussions that illustrate real life situations encountered while supervising. During the practical part of the course participants will supervise students pursuing first level undergraduate project at CHE. A suitable theoretical project is designed for this purpose and students working with the proposed project are supervised.

Lärandemål

The overall aim of the course is to develop supervisory skills of PhD students by adopting a reflecting attitude towards their role as supervisors. Participants will gain knowledge on how to develop their own teaching role in relation to education science theories and the thought subject as well as how to conduct higher education supervision.

After completed course PhD students will be able to:

•        supervise students individually and in groups

•        based on education theory actively apply supervision methodology

•        reflect on and further develop their role as supervisors using current research in education sciences.

•        critically asses and analyse supervision strategies from a higher education perspective.

Kurslitteratur och förberedelser

Särskild behörighet

Participats must have passed or are participating at the course on Basic communication and teaching.

Rekommenderade förkunskaper

Ingen information tillagd

Utrustning

Ingen information tillagd

Kurslitteratur

Peer reviewed articles


Peer reviewed articles

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

Ingen information tillagd

Examination

Ingen information tillagd

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

Requirements for final grade

Two assignments and completion of the practical supervisory task.

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Denna kurs tillhör inget huvudområde.

Utbildningsnivå

Forskarnivå

Påbyggnad

Ingen information tillagd

Kontaktperson

Cristina Al-Khalili Szigyarto, e-mail: caks@kth.se, Mikael Lindström

Forskarkurs

Forskarkurser på CHE/Fiber- och polymerteknologi