FSK3513 Seminarkurs på cellens fysik 2,0 hp
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Kursen omfattar seminarier organiserade av avdelningens fyra grupper (cellular biophysics, cell screening and migration, quantum dot development and nanobiophotonics, super-resolution light microscope and nanoscope). Föreläsarna presenterar spjutspetsforskning inom respektive forskningsområde samt närliggande forskning.
Lärandemål
Att bredda och fördjupa studenters kunskaper inom de forskningsomraden som Avdelning for Cellen Fysik, Institutionen for Tillämpad Fysik omfattar. Efter fullgjord kurs ska studenten kunna redogöra for spetsforskning och tekniker tillämpade i några andra områden an sitt eget som visades under seminarietiden och identifiera samband mellan olika forskningsomraden utfors av medarbetare, konkurrenter och industri.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Antagna till doktorandutbildnlngen på Institutionen för Tilllämpad Fysik, vid Skolan for Teknikvetenskap (SCI) på KTH
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Provided during the seminar, plus ev. additional self-study material.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- RED1 - Redovisning, 2,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Deltagarlistor arkiveras av Cellens Fysiks administrator. Doktoranden ansöker om intyg om deltagande visande närvaroprocent, och en seminarie-förelasning anordnas i samråd med examinatorn och andra studenter.
Övriga krav för slutbetyg
- Närvaro överstigande 70 % på seminarierna
- En muntlig redovisning/presentation ang. specifika ämnen från seminarie-utbudet, godkända av examinatorn, ger totalt 2,0 hp - över ett år.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.